logo_kop

DWDD Backstage

DWDD bestaat bijna 10 jaar,

vanaf vandaag vind je via:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/nieuws/aan-tafel-achter-de-schermen-van-de-wereld-draait-door

een kijk achter de schermen.

Wat ik erg interessant vind en vond is de verhouding tussen de verschillende mensen.

Dit is iets wat ik in mijn vak ook probeer toe te passen, er zijn immers altijd “rollen” maar je wilt je niet altijd of kan niet altijd in een “rol” houden of om het anders te zeggen, het moet ook leuk en gezellig kunnen.

De leuk en gezellig kennen we allemaal.

De strenge saaie regels en nog meer regels kennen we ook.

Nu de midden weg…..

Dat wordt lastig…
In de documentaire van de DWDD vind ik enkele sterke punten zitten tussen de 30 – 42 minuten ( hopelijk ( na genoeg bezoekers) komt er een uitsplitsing)

Gast op en top onzeker en wordt heel amicaal ontvangen ( wel tijdens zijn eten) door Matijs,
Gasten worden voor verwarmt, al mee genomen op reis voor dat de show begint, werkt in het voordeel van interactie.
Betrokkenheid van collega’s -> zonder jou ga ik niet verder ( zegt de “chef”)
Chef zegt dat hij geen chef is, Assistent zegt; “ik ben NIET hard, ik ben

 

Voorbeeld:

34:00 als ik het doe dan met ….
35:40 …besef

37:50 … keuzes en de vraag…(rest heeft vragen en iemand moet kiezen)

38:50 … Wijziging… toch anders, dus nu zo, later anders, dat zien we dan wel weer. ( IK bepaal NU)

39:00… ik hoor wel eens het woordje hard, maar dat is niet goed bedoelt, ik ben streng.

De hele docu heeft op veel vlakken raakpunten met meerdere bedrijven.

—wordt vervolgt ?? —–

Nieuw Youtube-contract

Vandaag in mijn mail, een inleiding naar het vernieuwde “mobiele” contract.
Ik kom hier later nog op terug, maar voor nu alvast de kennis geving.

——————————————————————————-

Beste YouTube-partner,

Uw fans willen keuzes. Ze willen niet alleen altijd, overal en op elk apparaat video’s kunnen kijken, maar ook YouTube-functies gebruiken die zijn afgestemd op hun wensen. In de afgelopen maanden hebben we gewaagde stappen genomen om aan deze wensen te kunnen voldoen. We hebben duizenden fans uitgenodigd om de bètaversie van YouTube Music Key uit te proberen en die zijn laaiend enthousiast. Daarnaast hebben we veel positieve reacties ontvangen over onze nieuwe YouTube Kids-app, die het kijken van video’s eenvoudiger en veiliger maakt voor families. De app is in één maand al meer dan 2 miljoen keer geïnstalleerd.

We willen van dit momentum gebruik maken en voegen daarom nog een keuzemogelijkheid toe: een advertentievrije-YouTube ervaring tegen een maandelijkse betaling. Met deze nieuwe abonnementsservice voegen we een extra inkomstenbron toe als aanvulling op uw groeiende advertentie-opbrengsten.

Wat gaat er nu gebeuren?

Vanwege de introductie van deze nieuwe service, moeten wij ook de voorwaarden updaten via het Creator Studio-dashboard. Dit proces is vergelijkbaar met dat van drie jaar geleden, toen we begonnen met het distribueren en het genereren van inkomsten voor uw content op mobiele apparaten. Tegenwoordig wordt meer dan de helft van de totale weergavetijd gekeken op mobiele apparaten en zijn de opbrengsten uit mobiele weergaven in het afgelopen jaar met 200% gestegen. We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe contractupdate uw fans net zo zal aanspreken en voor u een nieuwe inkomstenbron zal zijn. U ontvangt binnenkort bericht hierover, lees dit goed door en laat ons weten wat u vindt.

Dit is een spannend jaar voor YouTube. We begeven ons nu op onbekend terrein, maar we laten ons leiden door onze ambitie om fans meer keuzemogelijkheden te bieden en u te helpen meer inkomsten te genereren. We zijn ervan overtuigd dat we ook hier samen met u een groot succes van kunnen maken.

Team YouTube